U subotu, 16.aprila 2022.godine, u okrilju Ferhat-pašine džamije, na petoj ramazanskoj ćurs tribini, prisutnim džematlijama se obratio muftija banjalučki, mr. Nusret ef. Abdibegović. Ramazanski ambijent, kao kruna vjerničkih srčanih stanja u toku godine, odiše univerzalnim kosmičkim zakonom odabira ljudi, mjesta i vremena. Mjesec ramazan čija odabranost i blagoslovljenost ispunjava ljude, mjesta i vrijeme, puni se pojavom mlađaka, dok u 27. noći biva zaodjenut najistaknutijim vidom punine i blistavosti. Blagoslovljenost odabranog mjeseca ramazana može se posmatrati iz vizure kosmosa kao i vizure zemaljskog prostora čovjeka smrti, gdje iz vizure nebeskog/kosmosa ramazan predstavlja izliv nepretrgnutog toka božanske milosti, dočim zemaljska perspektiva čovjeka od zemlje odsjaje milosti u ramazanu doživljava kao egzistencijalnu potrebu. U tom neprekidnom interakcijskom toku gdje se Božija milost i čovjekovo siromaštvo i potreba za milošću Božijom prožimaju, sukusirana je osebujna, unutarnja, skrivena zbilja ramazana. Spuštanjem posvemašnje i sveobuhvatne milosti, kao odraza nepatvorene ljubavi, Allah Uzvišeni poučava dovi kojom, podižući ruke, svjestan svoje slabašnosti i nemoći, vjernik postaje duhovno ispunjen, zaprimajući milost kao putokaz i proljeće duše. Sve božanske objave imaju poveznicu sa mjesecom ramazanom jer odabranost i blagoslovljenost tog vremena oslikavaju spremnost vjerničkih srca na slušanje žubora praiskonskog toka objave Božijih kelima/riječi. Čovjek ne može opstati sam zbog čega riječ Božija dolazi putem poslanika, a aktivnim slušanjem objave u ramazanskim danima i noćima, kao prilici za duhovno upotpunjenje, čovjek se okreće sebi i drugima, gdje jednom rukom pomaže drugog, drugom rukom podršku drugih zaprima a objema rukama, opet, milost Božiju skrušeno traži, očitujući ljubav prema Bogu i čovjeku kao znak slobode i neopterećenosti u odnosu na robovanje profanom. Vraćanjem iskonskom dobru, postač je blagodat za svoju okolinu dok tim skrivenim ibadetom, čiju suštinu samo Allah Uzvišeni zna, vjernik hodi ka Skrovitom/El-Batin Gospodaru, zaprimajući raskoš i znamenitost ramazanskih blagodati koje počivaju u nepreglednoj ljubavi Božijoj. Dunjaluk/niski svijet dat je svima a vjera samo onima koje Bog voli, dočim oni koji Boga vole ljubav i štovanje prema čovjeku ističu, osjećajući duhovnu snagu ramazanskim bereketom prožetu, vedrinom i osmijehom prema drugima istaknutu.